« گذرعید موعود »

🙏 🏼فضیلت شب نیمه شعبان در روایات معصومین علیهم السلام و روزه روز نیمه شعبان

📚 (بحارالأنوار، ج98، ص409 )

حضرت صادق علیه السلام فرمود: از حضرت باقر علیه السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد. آن حضرت فرمود: خداوند به ذات مقدّسش قسم خورده است که هیچ سائلی را در شب نیمه شعبان از درگاه خود دست خالی برنگرداند مادامی که خواسته‌ی او معصیت نباشد.

🌺 شب نیمه شعبان، شب گشودن درهای بهشت

📚 (مسارّالشیعة، ص63)

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که شب نیمه شعبان می شود ، خداوند درهای بهشت را می گشاید.

💎 شب نیمه شعبان، شبی که خداوند به اهل البیت علیهم السلام اختصاص داده است

📚 (بحارالأنوار، ج98، ص409 )

حضرت صادق علیه السلام فرمود: از حضرت باقر علیه السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد. آن حضرت فرمود: خداوند به ازای شب قدر که برای پیامبر ما صلّی الله علیه وآله قرار داده، شب نیمه شعبان را به ما اهل البیت اختصاص داده است.

💎 شب نیمه شعبان ، برترین شب بعد از شب های قدر

📚 (بحارالأنوار، ج98، ص409 )

حضرت صادق علیه السلام فرمود: از حضرت باقر علیه السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد. آن حضرت فرمود: شب نیمه‌ی شعبان بعد از شب قدر، برترین شب ‌هاست.

😷 پاداش روزه روز اول، روز نیمه و روز آخر ماه شعبان

📚 (وسائل ‏الشیعة،ج 8،ص 99 )

رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس همه ماه شعبان را روزه گیرد، سه مورد بر خداوند واجب می شود: آمرزش همه گناهان گذشته وی، دوری از گناه در مابقی از عمرش، و امان از عطشِ روز قیامت. پس پیرمرد ضعیفی برخاست و عرض کرد: ای رسول خدا! من از روزه همه ماه شعبان ناتوانم! رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: روزهای اوّل، نیمه و آخر ماه شعبان را روزه بگیر، که هرکس چنین کند، از آنجا که اعمال نیک ده برابر منظور می شود، پاداش کسی که همه ماه را روزه گرفته است، به وی داده می شود.


موضوعات: درخت
   یکشنبه 8 فروردین 1400


فرم در حال بارگذاری ...